Forum

~kawas
2006-10-28
Nie znalazłem na forum więc zapytam - jesteście znacznie bardziej wprawieni więc proszę o trochę podpowiedzi.
Jak zrobić foto (olympus c745) żeby:
- obraz dobrze skadrować
- uchwycić kolory
- żeby nie było tych cholernych odbić światła i cieni
- żeby obraz nie był za ciemny lub za jasny
- żeby w szybie nie odbijało się światało

Czy są jakieś określone rzeczy na które w szczególności nalezy zrócić uwagę (otwacie przesłony, nasycenie kolorów, kąt padania światła, jakie te światło, jak ustawić statyw, skąd robić zdjęcie, jaką rozdzielczość ustawić itd.) siedzę, stoję próbuję i próbuję a efekt jak - krew w piach - nie mam już siły - myślę, że robię jakiś błąd - oczywiście wynika to z braku wiedzy. Proszę więc Towarzyszki i Towarzysze, koleżnaki i koledzy o pomoc :))
Pięknie pozdrawiam
Kawas

2006-10-28
na odbicia dobry filtr polaryzacyjny a co z resztą to chętnie sama poczytam :)
Zetka
2006-10-29
nie jestem specjalista od fotografii reklamowej ale ogolne zasady fotografowania przedmiotów powinny sie sprawdzic przynakmniej na potrzeby tej strony.
- aparat - z dobrą matrycą (tzn dobrze oddającą kolory), ilość pixeli nie ma istotnego znaczenia gdy fotografujemy na potrzeby internetu -72dpi (drukarnie wymagają 300 dpi). Olimpusy mają dobrą opinię.
- obiektyw - jesteśmy zdani na to co mamy, jeśli z zoomem to ustawiamy tak by symulował standardowe 50 mm (zależy od wymiarów matrycy). Jeżeli możemy wybrać to ostrorysujący bez zniekształcen geometrycznych - słowem dobry.
- czas,przysłona - fotografujemy ze statywu więc nie jesteśmy tu specjalnie ograniczani. wiekszość obiektywów najlepiej rysuje przy przysłonach w pobliżu 5,6 i taką nastawiamy (fotografujemy prawie płaski obiekt więc głębia ostrosci nie ma znaczenia) , a zależnie od waruków oświetlenia ustawiamy czas.