Forum

PiotrDryll
2014-03-07
http://wyborcza.pl/1,76842,15577557,Jestem_studentka_Akademii_Sztuk_Pieknych__Martwie.html
Archetyp
2014-03-07
To nie brednie to fakty. Zapewne nie uwierzysz ale jest jeszcze gorzej.
Pozytyw jednak istnieje. Ten kto zechce się uczyć na każdej uczelni ma co i od kogo.
ªdominikad
2014-03-07
Czy mogłby ktos z was skopiowac tekst artykułu?wyswietla mi sie tylko część, wyborcza wprowadzila jakies miesieczne limity...:S
Dziękuję:)
magda.h-m
2014-03-07
nie wiem czy to całość, ale wygląda u mnie, że tak więc proszę bardzo Dominiko:

"Jestem studentką Akademii Sztuk Pięknych. Martwię się o sztukę [LIST]
Studentka ASP
06.03.2014 , aktualizacja: 06.03.2014 13:11
Galeria sztuki europejskiej XIX wieku w Muzeum Narodowym (Fot. Kuba Atys / Agencja Gazeta)
Sztuka cierpi na ciężki przypadek "użyteczności". Wypiera ją odmieniany przez wszystkie przypadki, robiący zawrotną karierę, design. Studenci przyspawani są do komputerów, dysponują tylko tymi narzędziami, którymi obdarzyli ich programiści.
Moja koleżanka, studentka wzornictwa, od kilku godzin rysuje fotoradar, siedząc na Facebooku, i słuchając radia. Ostatnio student grafiki przyznał mi się, że nie wie, kim jest Rembrandt.

Studenci, bez zażenowania, z pewnym wyzwaniem, mówią, że oni "właściwie nie lubią rysować czy malować". Albo "chciałem iść na malarstwo, ale poszedłem na wzornictwo. Malować przecież można zawsze, co nie?". Otóż nie. Moim zdaniem.
Sztuka cierpi na ciężki przypadek "użyteczności" Wypiera ją odmieniany przez wszystkie przypadki, robiący zawrotną karierę design. Który jest wszędzie. Design to zastawa stołowa, samochody, rowery, krzesła (nieśmiertelny temat na wzornictwie i meblarstwie), taborety, biurka, stoły, stołki, suszarki, żelazka, słuchawki, myszki do komputerów, obrus i firanki, butelki, opakowania, ubrania, bransoletki, mogłabym tak kontynuować, ale nie o to chodzi.