Forum

Unpunished
2015-06-20
Osobiście nie jestem zainteresowany techniką suchych pasteli, ale moja znajoma jest i ma wielki problem z utrwaleniem prac. Fiksatywa powoduje redukcję niuansów i zmienia kolor, a przy grubszych warstwach kredki samo utrwalenie jest problemem. Praktycznie zawsze trochę się tam rozmazuje. Nie interesuje mnie opinia sprzedawcy w sklepie plastycznym, więc pytam użytkowników: jak skutecznie utrwalić pracę wykonaną suchym pastelem? Z góry dziękuję za pomoc.
*alkor12
2015-06-20
Problem w suchej pasteli polega na sposobie jej nakładania na karton. Obowiazuje tu kilka zasad. Po pierwsze, warstwa pasteli musi być jak najcieńsza, kazda kolejna odizolowana fiksatywą,lub, lakierem do włosów. Ja preferuję lakier. Karton, na którym powstaje rysunek, szorstki i twardy. Podobnie, jak w malarstwie olejnym laserunki, w pasteli ta technika daje najciekawsze efekty. Zasadniczy błąd, jaki popełniają pasteliści poczatkujący, to chęć uzyskania efektu końcowego alla prima, a warstwa kredy jest zbyt gruba, podatna na uszkodzenia. Tak czy owak, jedyne trwałe zabezpieczenie, to jak najszybciej po skonczeniu pracy, oprawić w ramę i szkło.
Unpunished
2015-06-21
Dziękuję za informacje. Pańska opinia najbardziej mnie interesowała. Do tematu dochodzi jeszcze kwestia sytuacji na rynku. 10 lat temu można było poprosić w sklepie o bardzo tani i bardzo mocny lakier do włosów i sprawa z głowy. Taki lakier bardzo dobrze nadawał się na fiksatywę. Był lepszy, niż fiksatywa ze sklepu plast. Wiem to z doświadczenia. A dziś? Już tak dobrze nie utrwalają. Zauważyłem różnicę. Może jakieś konkretne firmy się ostały?
*alkor12
2015-06-22
lakier do włosów z Biedronki, cena ok 5 zł
mARTa
2015-06-30
Sprawdzony, czy nie żółknie z czasem ?
*alkor12
2015-07-01
Sprawdzony. Warunek jeden...stosować z umiarem.

Dodaj post w tym temacie

Musisz być zalogowany, aby dodać post.

On-line