Forum



Avatar
datura
2019-11-29

Edytowany
Mam pytanie, czy Ci z Was, którzy malują olejami techniką alla prima używają tylko farb kryjących?
Mnie bardzo podoba się paleta Zorna (ochra, cynober, biel tytanowa, czerń kostna)
Mam farby bardzo podobne w kolorze do ochry i cynobru z tym, że nie są kryjące. Jak myślicie warto inwestować w stricte klasyczne odcienie w tej palecie? Maluję farbami Schmincke Mussini, a są dosyć drogie, dlatego pytam.
Avatar
CaesarEdenpert
2019-11-29
Używam różnych tanich farb do prób i szkiców, ale do obrazów dwie serie talensa, czyli van gogh i Rembrandt. Van gogh są dość tanie i dobre i akurat w tej serii ochra jest kryjąca, a np. sienna półkryjąca i transparentna. Tanie na ogół mocno kryjące. I raczej kryjące używam, jeśli chcę, to więcej medium i mam mniej kryjące. Co do serii Rembrandt, to używam od wielu lat, niestety kiedyś były lepsze jakościowo, teraz jest więcej kolorów.
Avatar
Jarek
2019-11-29

Edytowany
To zależy od podłoża, jeśli jest to biel to można używać laserunkowych i pół kryjących. I też tak robię, używam na przykład przy tej technice błękitu pruskiego i brązu van Dycka. Dopóki farba jest mokra i da się z nią coś robić, to można przy odrobinie wprawy mazać laserunkami.
Ochra to po prostu żółty tlenek żelaza. Czerni kostnej dziś raczej nie ma. Są to po prostu wypalone bez dostępu tlenu kości.
Raczej stosuje się czerń roślinną. Cynober jest dostępny bez kłopotu i tani raczej, ale specjaliści doradzają zastąpić go np czerwienią kadmową odporną na światło.
Ten zestaw ma każdy chyba producent i będzie on w podobnej jakości.
Avatar
CaesarEdenpert
2019-11-29
Z tym, że ja mało maluję Alla prima. Nawet bardzo mało. Wolę podmalówki na szkicach
Avatar
datura
2019-12-03
Dzięki wielkie za Wasze odpowiedzi.
@CaesarEndepert - ja właśnie lubię alla prima, czy Rembrandt ma odpowiednią konsystencję do tej techniki (maluję farbą prosto z tuby)
@Jarek - dzięki, mnie się bardzo podoba harmonia kolorów, jaką daje ta paleta. Lubię wyrazistą pracę pędzla, jak u Sargenta czy impresjonistów.
Avatar
Jarek
2019-12-03
Niższe Talensy Jak Van Gogh czy Art Creation lubią czasem mieć nadmiar oleju w tubkach czego bardzo nie lubię. Rembrandtów nie używam, bo akurat wystarcza mi Van Gogh a pigmenty lepsze to biorę od Maimeri, głównie kadmy.
Można robić farby samemu co nie jest aż takie trudne, tym bardziej przy takiej palecie. Łatwo kontrolować konsystencję farby i grubość pigmentu.
Avatar
CaesarEdenpert
2019-12-03
Moim zdaniem Rembrandt jest wystarczający jeśli chodzi o konsystencję.(Ja zawsze rozcieńczam, więc do Alla prima by się nadał prosto z tuby)
Avatar
Dev
2019-12-11
Ładoga, rosyjskie zapewne do alla prima najlepsze.
Avatar
Jarek
2019-12-11

Edytowany
Ludzie, nie ma farb najlepszych do alla prima. Niektórzy to preferują, a inni lubią nadmalówki.
Alla prima to sobie można kurkumą i granatowym sokiem z kapusty zrobić.
Avatar
datura
2019-12-11
Dzięki za odpowiedzi. Zdecydowałam się na farby M. Graham, które są ucierane na oleju z orzecha włoskiego i w związku z tym wolniej schną.
Avatar
Dev
2019-12-12
No i wszyscy biegną po kapustę... ;)))

Dodaj post w tym temacie

Musisz być zalogowany, aby dodać post.


Korzystając z serwisu akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności Strona może zawierać treści przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich.
Made with and in Warsaw by jakub mańkowski
Copyright © 2002-2019 VariArt.org