Zdjęcie

Mistrz Galeria główna
WiewiorkowyOrzech


Kontakt

Strona www
http://www.variart.org

Opis

"You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one." John Lennon

Dodaj komentarz

Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz.

Komentarze

Avatar
Wampirza | 2018-03-31
a co to się dzieje? Czekam na kolejne prace.
Avatar
*jacek79 | 2018-03-15
pozdrawiam:)
Avatar
tcktck | 2016-11-29
"Twoje trollskie oko nie rozumie jednej zasadniczej rzeczy, że frustracja tak Cię przerosła, iż z uporem maniaka dążysz do tego żeby mi coś udowodnić, tylko niestety nie wiem co i dlaczego." Zastanawia mnie jedno - wobec czego/kogo miałbym wykazywać się frustracją? Nie jesteś moją konkurencją na rynku artystycznym ani akademickim. Patrzę na to, co robisz i Tobie podobni, z perspektywy krytycznej, uwzględniając kontekst lokalny, jak i nieco szerszy (biorąc pod uwagę m.in. wspaniały wynalazek geografii artystycznej). No i po prostu to jest za mało - technicznie, intelektualnie oraz konceptualnie. Tym, co naprawdę wywołuje dyskomfort u odbiorcy, jest właśnie przerost teorii nad obiektem. A co do powagi prac magisterskich - nie od dziś wiadomo, że część teoretyczna dyplomu na akademiach to wiśnia na torcie tutorialu pt. jak nie pisać pracy, która ma mieć jakąkolwiek akademicką powagę. Jeśli są na sali jacyś filozofowie czy antropologowie kultury - potwierdzą. W całej swojej frustracji.
Avatar
tcktck | 2016-11-19
"Nie znasz widocznie filozofii późniejszej." lol, w kontekście Derridiańskiej różni i Baudrillardowskiej koncepcji rzeczywistości integralnej to Baudrillard jest późniejszy i bardziej totalny, niż Derrida, ale co ja tam wiem. W dodatku usuwa pewną naiwność zwiazaną ze zdaniem "wszystko jest realne, na swój własny, właściwy dla siebie sposób" ponieważ zakłada, ze wszystko, co realne nie istnieje. Wszelkie próby urealnienia realnego są tylko naszą słodką ułudą, że możemy panować nad czymś, nad czym straciliśmy kontrolę i co nas pożarło. Na moje trollskie oko to wyciągnęłaś pojęcia z akcesorium Derridy na własny użytek, niekoniecznie respektując całe uniwersum jakie się za to ciągnie. Derridę rozumie mało kto, zatem cudownie da się mydlić nim oczy. Komorowski wyciągnął Różnię, bo wydała mu się dobrą nazwą dla galerii, Ty malujesz konar na środku obrazu odwołując się do "kłącza". Kurczę, póki ktoś nie zacznie w tym drążyć to można upychać to w blurby kuratorskie, katalogi, opisy. Przypisy z Derridy i Deleuze'a skutecznie ucinają chęć polemiki. "z drugiej strony nie dopuszczasz myślenia o kompozycji w nie-tradycyjnym sensie." Chcesz tym samym powiedzieć, że 3/4 obrazu zaciapciane chmurokształtną masą jest bardziej awangardowe od suprematystycznej myśli o komponowaniu? Moje trollskie oko mówi mi, że to po prostu niechlujna kompozycja z wypełniaczami, a nie zmaterializowana impresja na temat różni i kłącza. Posiadasz pewne założenia, które niezupełnie jesteś w stanie wyegzekwować na przestrzeni pola obrazowego. Zatem: albo jest za wcześnie dla Ciebie samej, albo nie przetransponowałaś treści w czytelną formę, albo ja jestem kompletnym idiotą. Wszystko jest możliwe, nawet naraz.
Avatar
Martin B. | 2016-11-16
Dziekuje za mile slowa Marto :)
Avatar
tcktck | 2016-11-16
"Rozwinięcie wątku na forum miałoby wówczas sens, gdybym miała do czynienia z konstruktywnym rozmówcą, a nie hejterem i tak zwanym trollem." Ech, serce mnie się kraje, gdy rówieśnicy nadal nie kumają zwrotów, które używają do określania innych. Tak zwanym trollem byłbym, gdybym napisał, że proponuję ci indywidualną wystawę w stolicy. A jak na hejtera - za mała część moich postów dotyczy ciebie samej, zwłaszcza jeśli chodzi o ton właściwy hejterowi tj. nienawistny. Szkoda, że sama merytorycznie nie odniosłaś się do kilku spraw, które wyjaśniam i dementuję ze swojej perspektywy na temat genezy "szkalowania Akademii".
"Poza tym jeśli tak wiele o mnie wiesz, to dlaczego nie pokusiłeś się o przeczytanie opisu cyklu obrazów, który tak samo jak informacje o mnie również krąży w necie?" - w tym cały szkopuł, że opis cyklu nie odpowiada na moje pytanie. Nie interesują mnie teksty z katalogu, które pisze się używając (świadomie bądź nie) pewnych kalek językowych, całego kodu językowego, który ma legitymizować założenia twórcy. W tym miejscu użyłaś pewnej furtki, która w mówieniu i pisaniu o sztuce została już zużyta doszczętnie. A zużyła się nie dlatego, że jest to furtka z nieprawdą. Została zniszczona przez używanie tego byle-jak.
Koncept o niemożności uchwycenia, opisania, doświadczenia Realnego, a przede wszystkim odtworzenia go (czy to na płótnie czy we własnej wyobraźni) to poważna, filozoficzna sprawa. Baudrillard zjadł na tym zęby, by dojść do konkluzji, że jedynym 'czystym', medium (tzn. niereprodukującym Rzeczywistości Integralnej) jest fotografia analogowa, najlepiej jeszcze otworkowa. Całkiem przyjemna konkluzja na koniec tej paranoicznej publikacji. Mechanika konfabulacji, na którą się powołujesz, owszem dopełnia obrazu zniszczenia Realnego na rzecz Integralnego Realnego. Nic nie jest pewne, wszystko jest wymysłem. Tylko, że po uważnej lekturze przestróg o nawarstwianiu się historii, które się nie wydarzyły, niebezpieczeństwach konfabulacji i marzeń sennych pogrążysz się raczej w autorefleksji, która w którymś momencie doprowadza do twardej kalkulacji. Czy to, co robię jest niezbędne, czy jest produkcją formy bez treści. Prowadzi to albo do absolutnej redukcji formy, zaangażowania politycznego poprzez twórczość lub zaprzestania jej uprawiania wcale. Dlatego - to, na co się powołujesz pozostaje BEZ ZWIĄZKU z tym, co tym opisujesz. O konfabulacjach, niemożności interpretacji piszą wszyscy. Włącznie z kolesiami malującymi antropomorficzne jelenie oparte o jeepa. Dlatego odpowiedzią na moje pytanie nie może być czkawka na ślepo z Baudrillada i Leibnitza. W twoich pracach (w tym konkretnym cyklu) jest bardzo dużo elementów, które kompozycyjnie i formalnie nie mają uzasadnienia - dlatego pytam o treść, jaką ze sobą niosą. Chciałbym wiedzieć jakie uzasadnienie ma pole obrazowe w 3/4 zaciągnięte kłębowiskiem czegoś, co ma być desaturowanym runem leśnym - ale nim nie jest. "Wolność interpretacji" przy zdjęciach klasowych w modnej eterycznej estetyce raczej zniechęca, niż intryguje. Raczej spycha je do kategorii "obrazy o niczym" niż do "obrazy o czymkolwiek". No ale, odbiorca przecież nie jest do zadawania pytań, tylko potakiwania.
Avatar
martwy | 2016-11-14
to pejoratyw, ze obraz wygląda jak niedobre zdjęcie. Niestety.
Avatar
tcktck | 2016-11-13
liczyłem na rozwinięcie wątku na forum, a nie na wrzutę na profil, ale niech będzie

>Ktoś skrytykował waszą teorię o sztuce
z tego, co pamiętam to jeszcze żadnej osobnej, indywidualnej teorii na temat sztuki nie napisałem, także CO#1

>i nagle musicie hejtować cały mój profil?
>hejtować
>cały mój profil
zdaje się zaszła jakaś pomyłka - jedyną naszą interakcją poza forum były dwa komentarze pod daniem dnia. Dla przypomnienia - pytałem o czym jest praca. To istotne, zwłaszcza, jeśli coś zostało wyróżnione.

>Nie uważacie, że jak na rocznik 1992 jest to nieco zbyt dziecinne?
Też mogę wejść na wasze profile i shejtować wszystkie prace, bo moim zdaniem tak samo nie są dobre, jak wy sądzicie o moich.

Powiedziałbym - zapraszam, tylko mam wrażenie, że jak na rocznik 1991 i studia doktoranckie to trochę vendetta z gimbazy.

>Skąd ta wola mszczenia się i sprawiania komuś przykrości? To nieludzkie.

Odsyłam do forum, na wiadomy wątek a propos etyki i sztuki.

>Cenię jedynie konstruktywną krytykę, a to zachowanie świadczy tylko i wyłącznie o was.

Cieszę się, ale jeszcze do krytycznych komentarzy ad personam (w tym wypadku: twórczości) nie przeszedłem. Odnieś się do postów w wątku oraz odpowiedz - jeśli nie przekracza to pewnej etyki - o czym jest cały cykl obrazów z konarami.
Avatar
martwy | 2016-11-13
możesz się pokłócić - mnie takie odrysowywanie cykniętych sobie foteczek o niczym nie porusza. Bo i co mi to mówi (poza tym ze masz kreskę rodem z zakładu fryzjerskiego i nadajesz się do robienia prac, o których potem inni mówią ''super sztuka, prawie jak zdjecie" - to mówi mi to tylko o braku pomysłu, co przekazać widzowi - a tu ania w kurtce, tu kasia w czapce - etc - i zero głębszej refleksji - bardzo się nastarałaś, ale te obrazy są po prostu o niczym, a ludzie na nich wyglądają jak z prospektu reklamowego - ja mówię 'nie' czemuś takiemu, bo nie chce mi się oglądać na płótnie kolejnych wylizanych foteczek, z których bije brak czegokolwiek do powiedzenia.
Avatar
ew.ka | 2016-11-13
dokładnie-odbieram to za dziecinadę - prowokację ...;)
ale mam swoje odczucia i stąd moja reakcja :)


Prace

16 września 2017 r., część II - praca na VariArt.org
16 września 2017 r., część II

16 września 2017 r., część I - praca na VariArt.org
16 września 2017 r., część I

18 września 2015 r., część IV - praca na VariArt.org
18 września 2015 r., część IV

18 września 2015 r., część III - praca na VariArt.org
18 września 2015 r., część III

18 września 2015 r., część II - praca na VariArt.org
18 września 2015 r., część II

18 września 2015 r., część I - praca na VariArt.org
18 września 2015 r., część I

Potarzyca 2016 r., część II - praca na VariArt.org
DG
Potarzyca 2016 r., część II

Potarzyca 2016 r., część I - praca na VariArt.org
Potarzyca 2016 r., część I

Międzylesie 2016 r., część I - praca na VariArt.org
Międzylesie 2016 r., część I

Międzylesie 2016 r., część II - praca na VariArt.org
Międzylesie 2016 r., część II

Chwałkowo 2016 r., część II - praca na VariArt.org
PT
Chwałkowo 2016 r., część II

Chwałkowo 2016 r., część I - praca na VariArt.org
PT
Chwałkowo 2016 r., część I

Wuppertal 2015 r., część III - praca na VariArt.org
Wuppertal 2015 r., część III

Wuppertal 2015 r., część II - praca na VariArt.org
Wuppertal 2015 r., część II

Wuppertal 2015 r., część I - praca na VariArt.org
Wuppertal 2015 r., część I

Bory Tucholskie 2015 r., część II - praca na VariArt.org
Bory Tucholskie 2015 r., część II

Bory Tucholskie 2015 r., część I - praca na VariArt.org
Bory Tucholskie 2015 r., część I

23 września 2015 r. - praca na VariArt.org
DG
23 września 2015 r.

Stany ulotne 2 - praca na VariArt.org
Stany ulotne 2

Stany ulotne - praca na VariArt.org
DG
Stany ulotne

Ευχαριστώ - praca na VariArt.org
Ευχαριστώ

18 kwietnia 2015 r. - praca na VariArt.org
18 kwietnia 2015 r.

31 grudnia 2014 r. - praca na VariArt.org
31 grudnia 2014 r.

30 grudnia  2014 r. - praca na VariArt.org
30 grudnia 2014 r.

5 grudnia 2014 r. - praca na VariArt.org
DG
5 grudnia 2014 r.

Fabryka Porcelany - praca na VariArt.org
Fabryka Porcelany

6 listopada 2014 r. - praca na VariArt.org
6 listopada 2014 r.

Grecja 2014 r. - praca na VariArt.org
Grecja 2014 r.

Bory Tucholskie 2014 r. - praca na VariArt.org
DG
Bory Tucholskie 2014 r.

Ogródek - praca na VariArt.org
Ogródek

Bory Tucholskie 2012, część II - praca na VariArt.org
DG
Bory Tucholskie 2012, część II

Bory Tucholskie 2012, część I - praca na VariArt.org
Bory Tucholskie 2012, część I

Liczba prac: 47
  • 1 (current)
  • 2


On-line


Korzystając z serwisu akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności Strona może zawierać treści przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich.
Made with and in Warsaw by jakub mańkowski
Copyright © 2002-2019 VariArt.org